Je kent het wel. Je bestelt iets online. Omdat het gemakkelijk is. Of omdat wat je zoekt bij de winkels in jouw buurt niet te verkrijgen is. Dit keer bestel je iets bij die internetwinkel die van ons allemaal is.
Het gaat gewoon om een pianoboek. Je dochter heeft zich door het eerste lesboek heen gepingeld en is nu toe aan deel 2. Zoek, klik, bestel, klaar.
Maar dan.
Dan zie je eigenlijk bij aflevering pas goed, dat je hebt gekocht bij een van de vele kleinere aanbieders die achter dat bolle blauwe mannetje schuilgaan. En waardoor merk je dat? Doordat er op de pakbon met hand iets is geschreven.
Er staat: “Veel succes met het vervolg van de studie!!” – groet, Ruth.
Deze kleine, attente krabbel is leuk! In al zijn eenvoud is hij onverwacht, sympathiek en persoonlijk.
Hetzelfde overkwam je al eerder. Toen je in een winkel een t-shirt paste en twijfelde tussen twee kleuren, zag je bij thuiskomst dat de verkoopster stiekem een kaartje erbij had gedaan: “Deze kleur staat u super goed! Veel plezier er mee.”
…
Beste verkopers, van welke ‘saaie’ of leuke spullen dan ook. Hoe leuk is een kleine, attente krabbel of kaartje.
KLANTinzicht #4: geef een persoonlijke noot.
Hoe maak jij het persoonlijk voor je klant? Of kun je wel wat ideeën en tips gebruiken? Ik hoor het graag!
CONTACT